En la actualidad todos los videojuegos o actualizaciones de este proyecto se denominan GENIUSUP. Puede descargarse una versión completa del videojuego en: Google Play Store GeniusUp
El proyecto GeniusUp quiere fomentar y motivar el interés por la ciencia y la tecnología entre jóvenes no universitarios, creando un proyecto novedoso, lúdico y educativo utilizando los videos juegos serios. Cualquier estudiante este invitado a proponer nuevas versiones y juegos dentro del formato del GeniusUp.
Enviar propuestas a paco.perales@uib.es (En breve estará disponible para Apple Store!)
La Unitat de Gràfics i Visió per Ordinador i Intel · ligència Artificial (UGIVIA) de la Universitat de les Illes Balears desenvolupa un videojoc educatiu que transmeti la imatge corporativa de la UIB.
Cerca aproximar-se als joves estudiants a través d’un entorn tecnològic que coneixen i dominen. Introdueix un element innovador, ja que mai abans s’ha plantejat un acostament als estudiants a través d’un videojoc d’aquestes característiques i estableix un nou marc de comunicació entre els estudiants i els professors i investigadors de la UIB.
El present projecte sorgeix com un intent de trobar una solució al problema de posar en contacte els estudiants amb el món de la Universitat, permetent als estudiants de secundària, professors i investigadors de la UIB compartir els coneixements de la recerca desenvolupada a la mateixa Universitat utilitzant un mateix llenguatge o món comú. Per a això, es considera captar l’atenció de l’alumnat mitjançant activitats amenes i divertides, sempre basades en conceptes didàctics.
Segons dades recopilades en un estudi realitzat per ADESE (Associació Espanyola de Distribuïdors i Editors de Software d’Entreteniment), a finals de l’any 2007 Espanya era el quart país amb major consum de videojocs d’Europa i el sisè del món, amb aproximadament 10 milions d’jugadors.
El gran desenvolupament tecnològic que està tenint lloc en el sector dels videojocs obre una nova era no només en l’àmbit multimèdia, sinó també en altres àrees com l’educació, la medicina, la ciència, la indústria o projectes humanitaris.
És en aquest punt on sorgeix la idea de crear un videojoc que compleixi els propòsits del projecte POTUgame, amb la finalitat d’apropar la Universitat i els continguts didàctics i d’investigació bàsica i avançada als joves d’una manera alternativa i que resulti atractiva per a ells . D’aquesta manera, es considera dissenyar un videojoc online al qual puguin accedir els joves alumnes des dels seus respectius centres educatius o en la llar familiar, sempre sota les pautes de protecció de menors marcades per PEGI Online (http://www.pegionline.eu / és / index /), la qual cosa garanteix la seguretat a tots els nivells dels usuaris finals.
Actualment el projecte compta amb les POTUcards i amb un joc en dues dimensions POTUflash.